Rezultatele alegerilor, defectele mass-mediei şi ale sondajelor

Comentariu pentru ALLMOLDOVA

Problema e simplă şi se rezumă la prezentarea eronată a datelor preliminare a alegerilor de către presă, precum şi conlucrarea proastă dintre mass-media şi CEC. De asemenea, pe marginea faptului că publicul a fost manipulat de o aşa anvergură trebuie să se exprime CCA.

Presa trebuie să fie nu doar operativă, dar şi competentă, pentru că trebuie să servească intereselor publice. Aici, lucrurile trebuie clarificate şi anticipate pe viitor.

Altă situaţie penibilă s-a atestat în cazul exitpoll-ului, care a creat o confuzie totală în rândul alegătorilor. Iresponsabilitatea cu care unele centre de realizarea a sondajelor acţionează trebuie dezaprobată şi sancţionată. O asemenea discrepanţă de date poate provoca urmări grave pentru continuitatea şi stabilitatea procesului politic şi electoral, discreditând în cele din urmă instituţia CEC, care indirect este lipsită de credibilitatea necesară. De asemenea, trebuiesc penalizate posturile TV, care se implică în procese de manipulare şi derutează votanţii.

Cunoaştem cu toţii că mass-media este un actor credibil pentru opinia publică, de aceea, această trebuie responsabilizată la fel ca şi instituţiile statului pentru “manipulare în masă” şi aici rolul central îi revine CCA. Din păcate, al doilea an la rând asistăm la acţiunea de dezinformare în masă de către aceeaşi instituţie media, dar se pare că nicio măsură nu va fi luată.

Al treilea element, după incompetenţa presei şi iresponsabilitatea unor actori media concreţi, este activitatea unor centre de sondare şi a ong-urilor partenere, care nu pot să elimine sau să propună metodologii viabile pentru realităţile moldoveneşti, unde votanţii comuniştilor nu sunt predispuşi să răspundă la întrebări pentru exitpoll. Împreună cu instituţiile media vizate, anumite ong-uri devin complice la actul de dezinformare. Cred că o soluţie ar fi inventarierea şi anchetarea acestor cazuri de către donatorii internaţionali, care oferă resurse financiare substanţiale pentru desfăşurarea unor asemenea sondaje.

Anunțuri
Explore posts in the same categories: Alegeri generale 2011 (Chișinău), Alegeri locale 2011, moldova

One Comment pe “Rezultatele alegerilor, defectele mass-mediei şi ale sondajelor”


  1. […] şi blogul lui scotea fum sub titlul “Şi Dumnezeu s-a dat cu comuniştii”. La prânz Denis Cenuşă remarca “Rezultatele alegerilor, defectele mass-mediei şi ale sondajelor”. Spre după […]


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: