„Patria” lui Şelin victima „rechinilor” publicitari

Războiul politic capătă noi dimensiuni economice, ce ar putea afecta cetăţeanul de rând şi mai puţin actorii politici vizaţi. După ce a trecut printr-o „revoluţie” lingvistică, afacerea cinematografică a lui Şelin ar putea fi supusă şi unei „diete publicitare” drastice. Liderul PSDM crede că interzicerea publicităţii în timpul vizionării filmelor la cinematografele sale reprezintă o invenţie recentă a unor forţe politice ostile faţă de ideea unui referendum pro-EvrAzEs.

„Patria” – ţinta unor atacuri politice sau victima „rechinilor” publicitari ?

Ipoteza despre atacurile politice contra lui Şelin poate fi validată, deoarece iniţiativa a apărut acum şi nu mai devreme, când afacerea lui Şelin deja se afla în centrul atenţiei partidelor din cadrul AIE. Cât de multă ingerinţă politică nu ar fi la mijloc, abuzul publicitar asupra consumatorilor trebuia oricum stopat. Mulţi ani la rând, Şelin făcea uz de lacunele în legislaţie şi impunea vizitatorilor cinematografelor porţii exorbitante de publicitate forţată.

În trecut acest lucru i s-a permis lui Şelin fără vreo restricţie sau măcar avertizare. Acum însă regulile jocului se schimbă. Sectorul publicitar este unul atractiv pentru cei care împărţesc puterea. Odată ce, publicitatea stradală este supusă unei revizuiri şi anihilări treptate în numele arhitecturii urbanistice a oraşului, vine şi rândul publicităţii din cinematografele lui Şelin. Iar ca urmare, fluxul publicitar este canalizat spre spaţiul media controlat de alţi jucători pe piaţă, care se regăsesc pe scena politică şi au în subordine posturi TV, de radio şi/sau afaceri în publicitatea online (V. Plahotniuc, Ch. Lucinschi şi alţii).

Legea care vizează separarea afacerii cinematografice a lui Şelin de veniturile obţinute din publicitatea forţată este de fapt unul din instrumentele utilizate pentru reîmpărţirea pieţei publicitare. Înţelegând perfect acest lucru, liderul PSDM încearcă să dea o interpretare nunaţat politică pentru a câştiga simpatia cetăţenilor din Chişinău, Bălţi şi Cahul.

Contrar aşteptărilor sale, în ochii opiniei publice el va apărea mai degrabă în calitate de şantajist decât ca prieten al amatorilor de cinema.

Şelin se va răzgândi. Sunt prea multe motive…

Deşi acum ameninţă că va închide cinematografele din regiune, liderul PSD se va răzgândi cel mai degrabă, deoarece această afacere are şi conotaţie politico-electorală evidentă. La ultimele campanii electorale, Şelin a făcut uz de „Patria” pentru a-şi creşte vizibilitatea, în speranţa de a obţine voturile electoratului iubitor de cinema.

Există o serie de motive care îl vor împiedica pe acesta să închidă uşile cinematografelor:

– Reţeaua de cinematografe permite PSDM-ului să fie în contact permanent cu publicul tânăr, care în prezent sau pe viitor, va participa la scrutinele electorale.

– Având interesul de a-şi păstra monopolul asupra acestui gen de afaceri, Şelin se va abţine de la acţiuni radicale, folosind subiectul doar pentru a-şi construi imaginea de victimă a actualului regim.

– Cinematografele aduc venituri adiţionale din alte surse (consumul produselor în interiorul sălilor, publicitate scrisă etc.). De aceea, politicianul Şelin care este în primul rând un om de afaceri va evita să se auto-limiteze financiar.

– Închiderea cinematografelor poate avea efect invers celui aşteptat de Şelin, la fel ca şi eventuala majorare a preţurilor la bilete. Investind masiv în cariera sa politică, acesta va trebui să renunţe la acţiuni ce îl vor distanţa de alegător.

Isterica lui Şelin este clară. Or, „Patria” a devenit parte a meniului testat de cercurile oligarhice care vor să (re)distribuie sursele financiare existente, folosind mecanisme legale. Iar grija faţă de vizitatorii cinematografelor, despre care se cunoştea cu mult timp în urmă că sunt obiectul unui abuz publicitar, este o scuză penibilă, dar credibilă pentru mase, ce justifică abil impunerea unei „diete publicitare” pentru afacerea lui Şelin.

Pentru a minimiza pierderile financiare şi politico-electorale, liderul PSDM va trebui să-şi regândească tactica, renunţând pentru început la şantajul cu privire la închiderea cinematografelor. Populaţiei nu-i rămâne altceva decât să se adapteze la noile realităţi, achiziţionându-şi computere şi creîndu-şi conturi pe site-urile cu produse video piratate, să boicoteze „Patria” şi PSD-ul lui Şelin sau să protesteze împotiva guvernanţilor.

Anunțuri
Explore posts in the same categories: moldova

Etichete: , , , ,

You can comment below, or link to this permanent URL from your own site.

4 comentarii pe “„Patria” lui Şelin victima „rechinilor” publicitari”

  1. gigi Says:

    pai cum nu o ai da-o oricum are conotatie politica toata povestea asta cu Selin. Asta e un nene care face multi bani dar nu prea ii place sa dea si la stat. partidul pe care il are ii consuma multi bani, insa la scrutine este foarte departe de pragul electoral.
    Este un rusofil si romanofob perfect pentru rusi, de aceea chiar daca cinematografele Patria o sa inceapa sa mearga pe pierderi, o sa primeasca sponsorizari de la rusi, pentru ca lupta pentru „statalitate” (adica integrarea in rusia prin evrzas).

  2. ion Says:

    Denis, initiativa de eliminare a publicitatii a aparut cu mult inainte ca lui Selin sa-i apara ideea referendumului — http://munteanu.md/initiative/lege-cinematografe (22 februarie)

  3. MONTREAL Says:

    Pai anume din acest motiv Selin si- a facut propriul partid. El vrea sa intre in politica MARE p-u a-si apara AFACERILE PERSONALE. El a vazut ca daca acest lucru li s-a primit lui Filat si Plohatniuc, de ce sa nu intre si el in politica… Inca citi vor mai fi pe viitor, bisnesmani MD care vor dori sa intre in politica p-u asi apara AFACERILE, EHE-HE-I !!!

  4. gelu Says:

    sincer sunt satul de acest Selin, de dodoni si multi schizofrenici care ne vor „binele” prin impunerea limbii ruse in Moldova prin cinematografe, publicitate si alte prostii inventate de ei doar ca ar avea priza la publicul nostalgic urss.eu daca as fi la guvernare as face cea ce a facut putin cu multi oligarhi rusi ….. tachinati la greu pina pleaca in exil …….in rusia.


Lasă un răspuns

Completează mai jos detaliile tale sau dă clic pe un icon pentru a te autentifica:

Logo WordPress.com

Comentezi folosind contul tău WordPress.com. Dezautentificare / Schimbă )

Poză Twitter

Comentezi folosind contul tău Twitter. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Facebook

Comentezi folosind contul tău Facebook. Dezautentificare / Schimbă )

Fotografie Google+

Comentezi folosind contul tău Google+. Dezautentificare / Schimbă )

Conectare la %s


%d blogeri au apreciat asta: